• Je bent welkom bij Ouderblijven

Een veilige plek voor christelijke ouders na een scheiding. Vind herkenning, deel in vertrouwen en bemoedig elkaar.

Praat direct mee
    Gratis, anoniem en binnen 1 minuut geregistreerd.

Als gescheiden man krijg je weinig steun

Sting

Oriënterende Ouderblijver
Hoewel de helft van de wereld weleens scheidt berust er nog een groot taboe rond gescheiden mannen. Zeker wanneer ze hun kinderen minder zien dan de maatschappij verwacht.
Soms zou ik al die mensen met hun meningen eens goed mijn gedacht willen zeggen. Niemand begrijpt het gevoel om als gescheiden man door het leven te gaan.
Ik zeg niet dat vrouwen niet met zo’n vooroordelen moeten leven. Ik zeg alleen maar hoe ik het als man voel.
Je bent vader, maar eigenlijk slechts een tweederangsouder. Het is altijd mama hier, mama daar alsof je als man nooit je best doet.
Mijn ex heeft het me de afgelopen jaren extreem moeilijk gemaakt en dat begrijp ik niet. Het is toch niet omdat je na het uit elkaar gaan geen vrienden meer bent je een slechte man bent. Zeker tegenover de kinderen doet het pijn.
Ik had 30 jaar geleden een heel andere visie over vaderschap en tja het contact met de kinderen is beter, maar de tijd die ik met hen verloren heb krijg ik nooit meer terug.
Mensen die de situatie niet kennen veroordelen snel. Velen hun oogkleppen zouden afvallen mochten ze de echte waarheid kennen.
Kinderen worden nog altijd als onderpand gebruikt en dat zou mogen veranderen.
De gescheiden man is nog lang de slechtste niet… als je bereid bent hem te leren kennen.

Ik ben dan wel een vrouw maar ik begrijp jouw verdriet en die enorme onmacht zo ontzettend goed... Mensen oordelen zo snel als je je kinderen niet veel ziet. ze denken altijd direct dat het dan wel aan jou zal liggen. Dat onterechte schuldgevoel weegt soms zo zwaar he. Ze moesten eens weten hoe de vork echt in de steel zit en hoe we vechten tegen de bierkaai.

Ik zit zelf in een heel pijnlijk ouderverstotingsproces en de andere ouder doet er echt alles aan om ze weg te houden van mij. Het gemis is echt onbeschrijflijk. Mijn leven staat op automatische piloot. Ik ben nu 42 en woon helemaal alleen in Baal de liefde heb ik ook niet meer gevonden dus de avonden duren soms erg lang.

Ik ben altijd heel erg zoekende naar betekenis waarom dingen lopen zoals ze lopen en ik probeer dat vaak te vinden door het lezen van non-fictie boeken. Ik heb net op de bestsellerlijst gekeken want dat doe ik wel vaker om iets nieuws te zoeken en ik ben nu in "Gewoon Estavana" begonnen. Dat boek gaat over die bekende handbalster en hoe zij omgaat met de enorme druk van het presteren en wat de tol is van jarenlang knokken onder hoogspanning. Het is natuurlijk topsport en een heel andere wereld maar dat constante moeten doorgaan en de verwachtingen als je eigenlijk niet meer kan dat raakte ergens wel echt een snaar bij mij. Soms voelt wat wij meemaken ook als een uitputtingsslag.

Straks na mijn werk ga ik met deze mooie 29 graden een wandeling maken. Dat geeft me toch wat om naar uit te kijken.

Laat de buitenwereld en de maatschappij maar praten Sting. jij weet zelf de waarheid en dat is het enige wat telt. Je bent hier echt niet alleen. We luisteren naar je en we begrijpen je volkomen.

Vind ik ook wel.
Niet dat er geen moeders zijn die door hetzelfde gaan, maar als man wordt je toch snel aanzien van… los het maar op.

Ik kan niet voor de vrouwen spreken.
Als man moet ik toch ook toegeven dat de situatie van de vader vaak niet begrepen wordt en als makkelijkste middel wordt aanzien om te negeren.
Maar zoals ik al zei, waarschijlijk zijn er duizenden vrouwen die hetzelfde voelen.

• Like
Waarderingen: Bram
Het is al jaren een maatschappelijk probleem en dat is heel spijtig, want de tijd dat vaders niet naar hun kinderen omzien is al lang gepasseerd.

• Like
Waarderingen: Bram
Terug
Naar boven