• Je bent welkom bij Ouderblijven

Een veilige plek voor christelijke ouders na een scheiding. Vind herkenning, deel in vertrouwen en bemoedig elkaar.

Praat direct mee
    Gratis, anoniem en binnen 1 minuut geregistreerd.

Kinderen studies laten terugbetalen

Sting

Oriënterende Ouderblijver
Een vriend van mij die nog met studerende kinderen na een echtscheiding zijn leven voert, vroeg mij gisteren het volgende: Als je kinderen het uithangen op school…, vind je het dan redelijk dat zij hun studies moeten terugbetalen?
We horen het allemaal weleens.
Kinderen van scheidende ouders blijven studeren, maar jaar na jaar flessen ze en toch willen ze blijven verdergaan! Waar is de stop? Moet je een kind eindeloos laten voortstuderen of komt er een punt dat je zegt: Nu is het genoeg geweest of je betaalt het zelf.
Het snijdt misschien in ons ouderhart, maar wat blijft redelijk?
Ik denk dat ik het persoonlijk niet zou kunnen om geld aan mijn kinderen te vragen.
Het lijkt me dan beter om een goed gesprek met hen te voeren.

Kinderen zullen kinderen blijven.
Het lijkt me sterk, om niet te zeggen vooral onverantwoordelijk om studies te laten terugbetalen. Ja, het kost ons handenvol geld, maar hey... het blijven toch onze kinderen.
Ik denk dat het meer redelijk is om in zo', geval met je kinderen rond tafel te gaan zitten.

Daar zou ik nooit nog maar aan denken. Kinderen zouden zich hier ook niet moeten om bekommeren wat mij betreft. De scheiding van ouders geeft al genoeg rugzak.

Nee, zelf zou ik het ook niet kunnen, maar ergens is het ook niet correct als je kinderen hebt die niet vooruit willen komen.
Als gesprekken niet helpen... als ze het zelf niet willen inzien.

Te gek voor woorden.
Laat kinderen kinderen zijn en dat betekent dat ze soms ook fouten maken.
Leuk is het niet, maar wel noodzakelijk voor hun opvoeding.

Te gek voor woorden.
Laat kinderen kinderen zijn en dat betekent dat ze soms ook fouten maken.
Leuk is het niet, maar wel noodzakelijk voor hun opvoeding.
Dat vergeten we soms weleens. Goed punt.
We maken allemaal fouten, maar soms verwachten we van anderen dat ze dat niet doen :)

• Like
Waarderingen: Mara
Terug
Naar boven